Асноўнымі мэтамі дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляюцца забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы дзіцяці ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі, фарміраванне ў яго маральных нормаў, кампетэнцый, неабходных для набыцця сацыяльнага вопыту, падрыхтоўкі да працягу адукацыі, аздараўленне дзіцяці.
Асноўнымі напрамкамі дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляюцца:
- Павышэнне даступнасці і варыятыўнасці адукацыі з улікам адукацыйных патрэбаў выхаванцаў;
- Забеспячэнне здароўезберагальнага адукацыйнага працэсу ва ўстанове на аснове міжведамаснага ўзаемадзеяння;
- Стварэнне развіццёвай прадметна-прасторавага асяроддзя, якая забяспечвае ў тым ліку задавальненне асаблівых адукацыйных патрэбаў выхаванцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
- Удасканаленне якасці адукацыйнага працэсу, забеспячэнне яго карэкцыйнай накіраванасці пра працу з асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
Асноўнымі задачамі ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляюцца:
- Забеспячэнне дашкольнай адукацыі выхаванцам у адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі дашкольнай адукацыі;
- Далучэнне выхаванцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцяў;
- Выяўленне і развіццё індывідуальных схільнасцей і інтэлектуальна-творчага патэнцыялу выхаванцаў;
- Забеспячэнне пераемнасці дашкольнай і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
- Фарміраванне культуры сямейных адносін, каштоўнасных адносін да сям'і;
- Стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказанне ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
- Ахова здароўя выхаванцаў, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця.
Установа дашкольнай адукацыі ажыццяўляе наступныя функцыі:
- Рэалізацыю адукацыйных праграм дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
- Стварэнне ўмоў для выхавання, навучання і развіцця дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту, іх сацыялізацыі;
- Стварэнне ўмоў для фарміравання асноў патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці, далучэння да агульначалавечых каштоўнасцей;
- Стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
- Ахову здароўя выхаванцаў, абарону іх правоў;
- Стварэнне ўмоў для паўнавартаснага фізічнага развіцця выхаванцаў на аснове прывіцця навыкаў здаровага ладу жыцця;
- Забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі выхаванцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі;
- Забеспячэнне магчымасці своечасовага і паўнавартаснага пераходу на наступную прыступку адукацыі;
- Стварэнне ўмоў для павышэння кваліфікацыі і праявы творчай ініцыятывы педагагічных работнікаў;
- Стварэнне ўмоў для забеспячэння якасці прадастаўляемых адукацыйных паслуг, уключаючы на платнай аснове.